mandag 28. september 2009

SEILAND

På friluftslivstudiet i Alta er vi på tur. -Stort sett hele tida, og dette fører såklart til at det blir noe/en svær del mindre fotografering. For det blir jo til at man tar mindre bilder når man er en større gruppe på tur, iallefall i mitt tilfelle.

Denne uken var vi på den nydelige og grønnkledde øya Seiland for å følge samene og være med på reindrifta. Jeg hadde pakka med meg alt av fotoutstyr til møtet den rå fjelløya både isbreer, fosser og rein, men det ble visst ikke så mye med denne billedtakinga... Regnet trengte seg nemlig fornøyd inn gjennom lavvoduken og påfølgende sovepose, så forkjølelsen kom stormende etter en fuktig natt. -Leirlivet er forøvrig ikke å forakte, og etter iallefall én fjelltur smakte blodpannekaka godt, og det er sikkert god medisin ;-)

Jeg deler likevel noen bilder som ble til.




En fuktig leir, forviget med et fuktig kamera...


Et klassisk-standard-høst-fotograferings-resultat


Høstfjell og skiftende lys. -Og enda brukte jeg ikke noe fototid her.


Nourtageašjiehkki

2 kommentarer:

  1. Ja seiland er noe av det ypperste av natur som Norge kan by på. Har vært der ute flere turer, og blir stum av naturinntrykkene hver gang. Synd du ikke fikk brukt kameraet mer. Håper forkjølelsen gir seg slik at du kan komme deg ut på tur igjen.

    SvarSlett
  2. Seiland var veldig lekkert! -Forstår godt du gjentar slike besøk.. Nå blir det til at jeg skal tilbake neste uke for å bli med samene i kverna, så da regner jeg med det blir mer bilder :) Jeg er på god vei til å kvitte meg med forkjølelsa. Takk!

    SvarSlett

Jeg tar imot kommentarer på både tekst og bilder med stor takknemlighet.