fredag 8. mai 2009

RODENSTOCKDRØM




ENDELIG! Etter fire års drøm om dette merkelige glassobjektivet har jeg endelig fått prøvd det! Og jøjje meg hvor morosamt dette var! -Og for noen muligheter jeg aner for denne røntgensaken en solfyllt morgengry med duggvåte blomster..

For i kveld ble det kun litt fotografering av stueblomstene med ei tam leselampe, samt min niese på 5 år som synes hun fikk et artig gnist i øyet. Resten av helga er satt av til storbytur og konfirmasjon. Men i morgen! Jeg tror jeg sniker meg ut døra før resten av huset våkner og skal ha meg med til Trondheim jeg..

Det kommer mer!

4 kommentarer:

  1. Spennende lesing dette Ingebjørg. Etter resultatet å bedømme er dette ett objektiv helt etter din smak. Har lest om merke men er dettte ett objektiv med lystyrke f:0,75 e.l ? Hvilken brennvidde og pris snakker vi om ? Lykke til videre


    Terje

    SvarSlett
  2. Takk for det, Terje! Ja, jeg har falt pladask for denne, og synes at det er veldig spennende å jobbe med. Men jeg låner den kun, men jeg har selvfølgelig et sterkt håp om å kjøpe.. Teknisk: 42mm f/0.75.

    Ingebjørg

    SvarSlett
  3. Hei.

    Skikkelig spennende! Som Terje sier, sikkert et objektiv etter din smak!
    liker bildene, men er ikke sikker på om jeg har tålmodighet til å jobbe med noe slikt... Blir spennende å følge med utover!

    Stian

    SvarSlett
  4. Hei, og takk skal du ha! Hehe, har ikke du tålmodighet? Det krever nok litt mer tålmodighet å ligge å vente på leik vil jeg tro. Der er det kanskje ørlitegrann mer spenning også, men dette er virkelig artig likevell.

    Ingebjørg

    SvarSlett

Jeg tar imot kommentarer på både tekst og bilder med stor takknemlighet.