mandag 4. mai 2009

EN LENGSEL MOT NORD




Jeg har søkt meg nordover. Opp til vinter, friluftslivet, hundekjøring og litt skole... Mine valg innen studier er svært preget av savnet mot nord og lengre turer, men jeg ser fram til studienes plikter nå etter to år teoretisk avlæring.

Mine to førstevalg er friluftsliv i Alta, og arktisk naturguide på Svalbard. Et år på Svalbard.. Rim i håret, rifla på ryggen og teltleir blant mektige fjell og bre. At "Svalbard vil bli destinasjonen med verdens beste guider" med arktiskt naturguide-studiet gir meg såklart et drøss prestasjonsangst, men det får bare ulme til svarene kommer fykende via postverket i sommer. Ventetiden er lang, vond og litt for varm.

Derfor mimrer jeg med noen bilder fra i vinter da jeg dro opp til Sven Engholm for å hilse på hundene igjen, og selvfølgelig for å fotografere dem. Det ble ei veldig bra helg med et lykkelig gjentreff. Den spesielle er Tuton, den hvite husky med oppførsel som lar meg sjarmere..

3 kommentarer:

  1. Hei Ingebjørg! Morro at du har stertet blogg. Du blir dermed lagt til i favoritter, så jeg kan følge med. Skjønner at du lengter nordover. Begge de studiene du søker høres utrolig bra ut. Et år på Svalbar....det må det bli mye bra bilder av:-) Alta har også fantastisk fin natur, har gått to år på folkehøgskole der, så landsdelen og naturen ligger mitt hjerte nær.

    SvarSlett
  2. Takk for det Ivar! Jeg tenkte selvfølgelig på alle de bildene jeg kan ta i det jeg valgte studier ;) Øytun skal nok være en god folkehøgskole, men jeg angrer aldri på at jeg valgte Lofoten. Det var et fantastisk år, men det tror jeg nok at det i Alta/Svalbard også blir.. Jeg liker meg i nord.

    SvarSlett
  3. Hei du! Fant bloggen din nå, mye fint. Kjør på mot Svalbard du, det er en magisk plass!!

    SvarSlett

Jeg tar imot kommentarer på både tekst og bilder med stor takknemlighet.