lørdag 16. mai 2009




Det er noe med dette lyset... Alle fargene, disse kontrastene og motivenes fremragenhet i valg man fortar i opptakets stund. For jeg har hatt noen veldig gode stunder med Rodenstocken fram til nå, og jeg fascineres stadig av disse reflekser og det diffuse uttrykket.

Bildene under er av forskjellige nivå og grad slik jeg ser det; skikkelig sol og gode oppfriskende rodenstockreflekser. Så: hardt lys, men ikke så voldsomme reflekser, og til slutt: ikke noe sollys. Men denne dusheten... Det er så skjørt, så gripende, og det er så utrolig spennende å jobbe med!

3 kommentarer:

  1. Ser dette glasset er i stand til å frembringe flere spennende effekter, men lite lys fenger nok meg mest. Ditt siste bilde i denne serien traff best!

    Stian

    SvarSlett
  2. Takk! Ja, det er veldig varierende effekter man kan oppnå her. Lærer man seg hvordan rodenstocken reagerer i ulikt lys og vinkler, kan man få til mye fengende og interessant.

    Ingebjørg

    SvarSlett
  3. Riktig lekre og fine bilder Ingebjørg! :)

    SvarSlett

Jeg tar imot kommentarer på både tekst og bilder med stor takknemlighet.