torsdag 28. mai 2009

En date med Varanger og Dets innhold






Jeg har et norvendt hjerte som trekkes opp til de kjølige fylker. Opp til det åpne, røffe og kjøligere landskap med fjell, vidder og hav uendelig... Finner jeg ut av det, gjør jeg alt jeg kan for å ta en tur kun for å følge savnet som så ofte kan oppstå. Sist det skjedde dro jeg til Karasjok ei helg, da for å fotografere -og hilse på noen hunder jeg har jobbet med tidligere. Denne gangen tok jeg med ryggsekken opp til Vadsø på besøk til min gode venn, hudekjører og (tidligere) hobbyfotograf Roy (som kanskje er i ferd med å bli hobbyfotograf igjen etter at det ene kameraet ble igjen..).

Tiden ble ikke så lang som den kan bli neste gang, for pliktoppfyllende som jeg er, måtte jeg tilbake til det resepsjonistiske etter tre dager. Nesten alt var nytt for meg: Varanger, krykkjeberg (Ekkerøy), barmarkstrening med storspann og det storslåtte landskapet (som forøvrig går under Varanger).

Jeg satser nå på å leve ett år i Finnmark (Alta), og kommer da til å studere friluftsliv. Ikke for å lære å tenne bål og slå opp telt (... tre prikker for å understreke ironien her), men for å være mye på tur i denne utrolige naturen. Jeg ser med gnistende iver fram til alle bilder jeg får muligheten til å ta, i en natur så skjønn, mektig og vill.

Takk for gjestfriheten, Roy! Sees snart.

2 kommentarer:

  1. Det der var som å høre deg snakke ;) Med sånne beskrivelser er det virkelig ingen tvil om hva man mener.

    Fint at du beviser at en date kan være så mangt!

    "...og alt e bra og ikke tel å tru. Ingen e så go som du da."

    SvarSlett
  2. Hehe, kjekt å høre! Et muntlig språk, det skal være greit det!? ;) Det er ingen tvil nei.. Møtet med Varanger ga utrolig mye, og Finnmark frister mer og mer.

    SvarSlett

Jeg tar imot kommentarer på både tekst og bilder med stor takknemlighet.