søndag 31. januar 2010

PASTELLFJELL.


Dagen i går var helt nydelig! Utrolig! Jeg kan slenge på komplimenter til gårdagen helt til jeg går tom, og enda vet jeg at det kommer bedre turer. Lengre turer, kaldere, mildere og råere turer.



I går var bare en kort 3-komma-noe mils tur. Vi kjørte av løypa og trakk opp til fjells med hundene. Sola sto høyere på himmelen enn dagenene før, og mens den var i ferd med å takke for seg, sendte den delikate pastelltoner over hele landskapet foran oss. Det er ubeskrivelig å forklare følelsene for i går.



Jeg hadde trodd Svalbard om noen hadde spurt hvor dette er...


De hadde sikkert en god tur der oppe. Vi kjørte også opp her.


Jeg har nok bedre pels på hodet enn de den lille dama her,
men hun jobba litt mer enn meg... De er imponerende! (foto: Roy Ugseth)

8 kommentarer:

  1. Så herlige bilder!! Skjønner at du ble fasinert av dette lyset ja! De er jammen tøffe disse hundene. Vår Engelsk setter blir som pyse å regne i forhold ;). Deilig med tur på vinteren ja!

    Mvh Linda Grønseth

    SvarSlett
  2. Nr 1 er et særdeles nydelig bilde som ville stått utmerket alene også.

    Jeg gremmes over at jeg aldri har gitt meg selv muligheten til å oppleve nordområdene på vinteren. ;o(

    SvarSlett
  3. Helsköna bilder och en härlig dag verkar du ha haft! Första bilden gillar jag speciellt där himlens och snöns färgtoner flyter ihop så fint. Hundspann verkar vara ett roligt sätt att ta sig fram på fjället. Kanske underlättar det att få med sig kamerautrustningen också?
    Hittade din blogg via Natur & Fotos och hoppas att det går att förstå min svenska;)

    /Anna

    SvarSlett
  4. Fint jeg får formidla det, Linda. Setter´n din kan nok springe langt han også... Men kanskje ikke i en slik setting.

    Takk, Øyvind. Da vet du hva du har å gjøre neste vinter, om du ikke slår til med denne. nordområdene er forøvrig så mangt...

    Takk så mye til deg også, Anna! Hundespann er en utrolig fin måte å dra på tur, men får så god kontakt med både dyr og natur. Så er det så god tid til å tenke. Det er ikke noe problem å ha med fotoutstyr. Å lese svensk er inget problme, velkommen tilbake!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Hei
    Som vanlig er jeg litt tilbakeholden på det personlige planet her på bloggen, men som hundekjører og som kjæreste, er dette en tur jeg vil huske. Av en tibakelagt totaldistanse på ca 1500 mil på fire år, er dette en tur som jeg vil huske ekstra godt. For noen farger, for en stemning. Og for et selskap:) Takk for turen kjære Ingebjørg, både på vegne av hundene men spesielt av meg.

    Ja, håper det blir flere turer, både lengre, kaldere, mildere og råere turer:)


    Roy

    SvarSlett
  6. Skjønner at du koser deg under slike forhold. Slike dager kjenner man at man lever! Deilig lys, det øverste er jo ren meditasjon:-)

    SvarSlett
  7. Utrolig vakker ramme for flotte opplevelser med spannet.
    Svalbard og Finnmark på samme tur, med et enestående lys.
    Ser ut som du har det ok der nord:-)

    Stian

    SvarSlett
  8. Takk for fin kommentar Roy. Lengter såklart til Vadsø og gjengen allerede, men det er sikkert ikke lenge til neste gang. Fy flate: 1500 mil er langt!! Hui kor det går! ;)

    Det er umulig å ikke kose seg på slike dager Ivar! -Selv om føttene ble litt kalde på vei ned, men det er allerede glemt. Jeg var helt på tuppa etter lyset.

    Hehe, joda, Stian. Jeg har det OK her....... Du får ta deg en tur å se hvordan det er. Da tror jeg muligens du vil synes det er mer enn ok :)

    SvarSlett

Jeg tar imot kommentarer på både tekst og bilder med stor takknemlighet.