mandag 25. januar 2010

6 MIL


Roy og hundene, snarstopp over fjellet.


Storm synes godt om lua mi...

Nå er langhelga hos kjæresten over, og jeg trekker snart vestover mot Alta igjen. Vadsø har vært både fin og kald, og det kjøligste var for to dager siden. Da var vi ut og trena hundene, og med 13 alaska huskyer suste vi oss en rundtur på 6 mil. Det var dag nr. 2 med sol, og vi stoppa tre ganger hvor jeg fotograferte. 2o minus, kraftig vind og snaudekt fjell gjorde ikke godt for mine bare fingre. Men noen bilder ble det for minnenes skyld. Takk for en råfin tur Roy!


Golnesryggen og solnedgang.


Ei ravn flyr over en vanvittigg fargerik himmel.

6 kommentarer:

  1. Hei
    Tusen takk for at jeg fikk dele denne fine opplevelsen - både under og etter med deg.

    Roy

    SvarSlett
  2. Nesten så jeg merker kulden når jeg leser innleget :) 6 mil er jo ei bra økt! Det må være en fantastisk sport å drive med..ser for meg alle turene i filmen til Lars Monsen.. En drøm som jeg så gjerne skulle ha opplevd! Håper dette blir et tilbud når en kommer på gamlehjemmet... :D

    monika

    SvarSlett
  3. Er ikke det minste misunnelig over turene med hundespann, hvis det er det du tror:-) Det er mer enn nok med to Siberian! (virket det troverdig?)
    Ravnbildet var fargesprakende og flott. Nesten så jeg ikke tør å foreslå det, men tror du ikke den dramatiske himmelen kune gjordt bildet mer dramatisk ved en kraftig s/h konvertering. I sammenhengen det nå står, er farger tingen. bare en tanke..

    Stian

    SvarSlett
  4. Takk, Roy!

    Tja, 6 mil er ei bra økt for en som ikke har kjørt så lange turer før, Monika. Men det kan jo kjøres 20 mil på en dg også... Dette burde definitivt være et gamlehjemstilbud! Lurt.

    Skjønner at du ikke er misunnelig ja, Stian. Det er ikke artig i heeele tatt, og man får ikke noe spesiell kontakt med dyerene heller. Skjønner i grunn ikke hvorfor jeg driver på med slik. Kaldt er det også. Nei, fysj ;)

    Angående s/h-versjon av bildet, så kan det godt hende at det blir knæsj. Men så er det jo slik at jeg ikke er så dyktig til denslags fargefravikenhet- Men jeg kan jo alltids prøve og se hva som skjer..

    Ingebjørg

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder som vanlig!
    Men din ravn er en havørn, tenkte det kunne være bra å vite... :)

    SvarSlett
  6. Terje: Ravna er diskutert i fysisk samvær, og ørna ble da skrinlagt. I ettertid har jeg zooma både inn og ut, og nebbet så jo fryktelig ørneaktig ut.... Neeei, jeg er ikke ørnefotograf! ;) Det ER ravn! Ok, ungørn. Takk!:)

    SvarSlett

Jeg tar imot kommentarer på både tekst og bilder med stor takknemlighet.