tirsdag 7. juli 2009

Uten tak med midnattsol.

Etter noen dager med resepsjonisttilværelse var det i går tid for to dager fri. Utpå kvelden ble derfor fotosaker, sovepose, et brød og noe klær lagt i sekken, og føttene førte meg til Småtindan: ei nydelig tinderekke noen timers spasering fra stua i Kabelvåg. Jeg fant meg ei seng, og der skulle jeg tilbringe natten under åpen himmel og med strålende sol. Det blir litt vanskelig å beskrive hvor fint dette er...



På vei opp kom jeg over noe snø som enda har overlevd...



Sommernattdis og ei nydelig utsikt. Her kan man like seg lenge.


For et lys! Klokka er omtrent 23 her, og jeg er på jakt etter ei seng for natta etter litt fotografering fra en av spissene...



Sola er gjemt seg bak dene ene spissen, og himmelen er rene kunstverket i seg selv... Her er Lille Molla og Hamarøy. Ikke så dumt lys her heller.



Klokka 04 er jeg fortsatt våken grunnet litt gulvtrekk i fjellsprekka jeg lå... Men når man har en slik utsikt er det ingenting å klage over, livet er vakkert og den gamle tela klarte da noe denne kvelden også.


Selvironi på moderat plan: slå den sveisen. -Og etter ei melding fra kjæresten sova jeg søtt.

6 kommentarer:

  1. fine bilda. Gler mæ te å sjå å vær på tur der. Å sveisen er lett å slå, æ har nån varianta :-)

    R

    SvarSlett
  2. Takk for det! Nydelig natur/landskap/tettsted. Gler mæ ubestyrtelig te du kjæm!! Å te å sjå ka du kan still opp me for å slå sveisen ;) Hehe.

    SvarSlett
  3. Flott naturskildring fra vill nordnorsk natur.Dellig å overnatte ute slik under åpen himmel. Ser ut som du er såpass høyt oppe at du unngår de værste myggjævlene.

    Terje

    SvarSlett
  4. Takk ja, Terje! Utrolig godt å tilbringe natta slik.. Flere burde gjøre det. Mygg? Nei, ingenting. Ikke ei knott en gang :)

    SvarSlett
  5. Hei Ingebjørg!
    Har nettopp kommet hjem fra ferie - var innom deg ved Kabelvåg sommerhotell, men du hadde dessverre gått for dagen. Tre utålmodige jenter ville videre, slik at jeg måtte bare dra. Så ut til å være en koselig plass du jobber på:-)
    Ble ikke de store Lofotbildene på meg i år, men får prøve igjen senere!
    mvh Ronny

    SvarSlett
  6. Hei Ronny! Ja, jeg fikk hilsenen fra deg, typisk at jeg ikke satt i resepsjonen den ettermiddagen. Jeg er jo her som regel. Uansett: trivelig at du kom innom, og at du fikk feriert litt her. Folkehøgskoln er definitivt en god arbeidsplass, og det er godt å være her på sommern. Det har forøvrig ikke blitt så mange bilder på meg heller.

    Ingebjørg

    SvarSlett

Jeg tar imot kommentarer på både tekst og bilder med stor takknemlighet.